Wednesday, December 28, 2011

adakah bicaraku salah

“Dengan Nama Allah s.w.t. Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani”




Assalamualaikum.
semoga sihat2 yea ..
pagi2 dh buka fb .. kdg2 terfikir gak.. graviti penarikan fb nie kuat .. bila on9 je fb.. kalau ditarbiah mcm setiap kali buka fb mst dh byk ilmu kte dpt kn..
ye la baik kena ajar, benda x baik cpt je nk follow kn kn..
muhasabah diri blik.. sbnrnya 'dunia maya' nie untuk ape?
(____________________)fill the blank .. okeyh?

td ternmpak status kat atas tu , shamkamikaze..
senang nya lidah kte membawa ke neraka..
.
.
.
klau ikut kn tiap hari bergosip..
klau ikut kn tiap hari tegur kawan..
klau ikut kn tiap hari bergurau senda..
mcm2 lg la kn..
.
.
.
renung diri sendiri..
lpas nie kena berhati2 bila berbicara..
klau ada hati y terasa
klau ada fitnah y ter"reka"
kalau ada perkara y x sepatutnya dbicarakan..

x slh untuk berbicara..
tp biarlah bicara y mendatangkan manfaat..
subahanallah..

adakah bicaraku bermanfaat untuk aku dan agamaku ?
sama-sama kta fikirkan..

selamat pagi..


wallahua'lam


4 comments:

Abil Hawariy said...

btul la... kdg kita x sedar kan, apa yg kita ckp dlm seharian kita,... kdg2 tnpa kita sedari atau x, apa yg d ungkapkan boleh mmbawa ke neraka....

byk pngajran post dayah ni...
muhasabah diri adalah prkara trbaik...
:)

dayahremlee . achik . :) said...

abil.. :) im sory.. im not a good fren..

Abil Hawariy said...

hehehe... sama la. dayah...
abil pun x brani nak ckp yg abil ni btul2 "good fren" dayah ke x?
tpi apa yg abil hrpkan, dayah boleh trima abil, wlupun dayah kenal sape abil....hehehe

Anonymous said...

terbaik