Sunday, March 4, 2012

dan sebenarnya

"Dengan Nama Allah S.W.T Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani"
Jika orang lain senang .. tanya diri, adakah hati kita senang dengan kesenangan orang itu? Kalau tidak perlu muhasabah lagi diri ini ...

Hari ini . aku melihat sahabat-sahabat yang jauh meninggalkan aku . bukan sebab mereka mereka kejam, tapi sebab mereka harus bergerak . mancari hakikat kehidupan yang sepatutnya. Dan sebab tu aku ketinggallan jauh . cemburu rasa hati . apabila melihat mereka. Namun, jauh disudut hati perubahan itu perlu istaqamah. Dan kerana . rugi rasanya jika aku berubah hanya kerana untuk bergerak seiring mereka, andai kata aku sendiri tak punya jawapan untuk perubahan itu . indahnya rasa jika hati nekad hanya kerana aku ingin mencari keredhaan ALLAH S.W.T. Pertama, adakah semua datang tanpa diundang? Kedua, atau perlu kaki yang melangkah untuk mencari.

 "Wallahua'lam"

No comments: