Friday, June 14, 2013

teguran cinta

"Dengan Nama Allah S.W.T Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani"

 utk housemate 6 semester .

teguran cinta dari ILLAHI,
buat y insan khilaf sepertiku,

tak sangka teguran tu tamparan hebat buat diri,
ya ALLAH, tak kusyukuri ketika kaki melangkah mencari cintaMU mereka kekuatan yang ENGKAU hadirkan disisi,
kelebihan mereka, pelengkap hidupku disini, kekurangan mereka, sisipan ganjaran yang pasti ENGKAU hadirkan kepada yang ikhlas melengkapi kelompongan itu,
suka duka hidupku dikongsi bersama,
sampai ku temu sesuatu,
sehingga aku berubah,

sombong !

aku menilai diri,
sombong dengan nikmat yang dberi,
maka aku selalu membanding2kan mereka dengan y lain,
sedangkan akhlak bukan yg terbaik untuk dicontohi,
lalu mengapa difikirkan  mereka tdk sama seperti y lain,

semoga ALLAH bg keampunan,
ku redhai , teguran dari ILLAHI sgt mnyentuh hati,
membuatkan ak lebih mendiamkan diri,

aku melatih diri,

Aku selalu ingin sahabatku itu tahu yang aku sudah jadikan dia sebahagian dari kecintaanku,
tidak lain kerana Allah
Aku ingin sahabatku itu selalu mengerti yang aku perlu doa darinya,
agar tetap kakiku di jalan ini
Aku ingin sahabatku itu selalu faham aku punya banyak kelemahan yang terkadang melukai & membuatkan dia tidak senang denganku
Wahai sahabat yang dirimu sentiasa dihati,
maafkan tiap khilafku
Mungkin tidak mampu untuk aku hilangkan parut luka hatimu,
tapi aku senantiasa berharap untuk menjadi sahabat yang setia di sisi dalam payah & senangmu
Kerana
PERSAHABATAN KITA TERTAUT DEMI CINTA ILAHI
-c&p cc:ALLAH's seeker 



"Wallahua'lam"

No comments: